26 sierpnia 1934 roku o godzinie 14:00 na ulicy Cieszyńskiej odbył się start pierwszego motocyklowego wyścigu ulicami Bielska, zorganizowanego przez Bielsko Bialski Klub Motorowy. Wynosząca 2150 metrów trasa wyścigu przebiegała ulicami Cieszyńską, Pułaskiego, Sobieskiego następnie przez pl. Wolności – obecny Zwycięstwa i ulicą Konopnickiej. Ze względu na liczne zakręty była na ówczesne czasy bardzo ciężka i wymagająca. Zawodnicy startowali w trzech klasach: A o pojemności silnika do 250 ccm, B o pojemności silnika do 350 ccm i C o pojemności do 500 ccm. Biorący udział w klasie A musieli przejechać 25 okrążeń, a w klasach B i C 40 okrążeń. Na starcie stanęło 27 zawodników stanowiących czołówkę polskich motocyklistów.
fot. Wyścigi motocyklowe w Bielsku – zawodnicy na starcie. Autor: b.d. Rok: 1934. Źródło: Archiwum Narodowe. Domena: publiczna.
Wyścig cieszył się bardzo dużym zainteresowaniem publiczności. Wzdłuż trasy zgromadziło się około piętnastu tysięcy widzów. Podczas zawodów nie obeszło się bez drobnych incydentów, w kategorii do 250 ccm Walter Paulisch z B.B.K.M. Bielsko na motocyklu AJS w skutek nagłego hamowania uderzył w drzewo i wpadł do rowu doznając złamania lewej nogi. Ponadto podczas jednego z ostatnich okrążeń na trasę wyścigu wjechały dwa samochody, które mogły stać się powodem nieszczęśliwego wypadku. Zwycięzcą kategorii do 250 ccm został Erwin Gayer (Strzelec Cieszyn) na niemieckim D.K.W. Kompressor 250, kategorii do 350 ccm najlepszy zawodnik wyścigów ulicznych i zawodów żużlowych w okresie międzywojennym – Leopold Baron (B.B.K.M. Bielsko) na brytyjskim Velocette 350, a kategorii do 500 ccm Jan Barthelt (B.B.K.M. Bielsko) na brytyjskim Rudge 500.
fot. Wyścigi motocyklowe w Bielsku – fragment wyścigu. Autor: b.d. Rok: 1934. Źródło: Archiwum Narodowe. Domena: publiczna.
Patronat nad zawodami pełnił Komitet honorowy, w skład którego weszli: podpułkownik Karol Zagórski – dowódca 3 Pułku Strzelców Podhalańskich, Zbigniew Łuniewski – burmistrz miasta Biała, Władysław Bocheński – starosta bielski, Stanisław Alberti – starosta powiatu bialskiego. Za techniczną organizację wyścigu odpowiadał Rudolf Glücksmann, znany organizator górskich wyścigów motocyklowych w Wiśle. W kolejnych latach, aż do wybuchu II wojny światowej wyścigi motocyklowe jeszcze kilkakrotnie gościły na ulicach Bielska.